تبلیغات

Code Center

آموزش دین وزندگی 1 - حکم چت کردن دختر و پسر در گروه مذهبی


درباره ما
دوستان
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی
 
سلام این سوالو تو یکی از سایت ها دیدم گفتم بد نیست تو وبلاگ خودمونم بذاریم ادامه ی مطلبو از یاد نبرید


  خواهر بزرگواری بنام فاطمه می پرسد: با سلام تشکیل دادن گروه مذهبی دختر وپسربرای چت کردن هم ایراد داره؟ باتشکر لطفا درصورت امکان جوابمو بدید واجبه..ممنون منتطرم پاسخ : الحمدلله والصلوة و السلام ...
خواهر بزرگواری بنام فاطمه می پرسد:

با سلام
تشکیل دادن گروه مذهبی دختر وپسربرای چت کردن هم ایراد داره؟
باتشکر
لطفا درصورت امکان جوابمو بدید واجبه..ممنون
منتطرم

پاسخ :

الحمدلله والصلوه و السلام علی رسول الله

اولا این را بدانیم چت کردن، چت کردن است فرقی نمی کند در چه محیطی باشد ، چت روم یاهو، واتساپ و وی چت و سایر محیط های چت ، احکام و مضرات شان برابر است .

چت کردن در واقع محیطی یا پاتوقی برای پسر و دختر است ، افراد هوس باز در چنین محیط هایی جهت سرگرمی حضور دارند ، حالا اگر کسی نام گروه اش را عنوان دینی ومذهبی دهد ، حکم حرام بودنش همچنان باقی است ، زیرا چنین عملی از ریشه با احکام اسلامی منافات دارد و آن وجود دو جنس مخالف و نا محرم هم است . گناه ، گناه است حتی اگر نام آن دین باشد، سرقت، سرقت است حتی اگر نامش را سرقت اسلامی بگزارند ، زنا، زناست حتی اگر نامش را زنای اسلامی بگزارند .

در رد وبدل کردن پیام بین دختران و پسران فساد موجود است ، هر کدام سعی دارد تا بهتر حرف بزند تا مورد ستایش جنس مخالفش قرار گیرد، و زن جماعت هم ظریف است اورا دچار وسواس شیطانی می گرداند، و هر روش حرف زدنی با نا محرم که زننده باشد جایز نیست .

از طرفی محیط های چت محل دعوت اسلامی نیستند و طبعا افرادی که وارد چت می شوند، عالم دینی هم نیستند از نگاه تقوا، اخلاص وکلا دینی ساخته نشده اند ، این شیطان است که آنها را وا داشته تا در چنین محیطهای فاسدی سرگرم شوند و به هنرنمائی بپردازند .

شما شاهد هستید کسانی که عادت به چت کردن دارند، ساعات زیادی را روزانه در چت میگزارنند، حتی شبها تا دیر وقت در چت حضور دارند، بطور یقین می توانم بگویم این جماعت به عبادت های خودشان نمی توانند پایبند باشند، زیرا آنها غرق درلذت هنر نمائی و در کنار جنس مخالف هستند و به دعوت شیطان لبیک می گویند . از طرفی هیچ انسان متقی و مخلصی در چت حضور ندارد، یعنی آنهائی که مفید برای جامعه هستند وارد چت نمی شوند .

و یک نکته جالب : مردان مدعی مذهب و دین که در چت حضور دارند وبا نا محرم چت می کنند، خود هرگز حاضر نخواهند شد زنان خودشان را اجازه چت کردن با مردان دیگر بدهند! ، یعنی چت کردن را برای زنان خود کار زشتی می دانند و چت کردن خودرا با زنان دیگران دعوت اسلامی !  چه بسا بسیاری اوقات شده که افراد چت ارتباط شان را از چت به تلفن وارتباط خصوص مبدل می نمایند ، حرفهای محبت آمیز بین آنها رد و بدل می شود، و حرام می باشد .

ارتباط و دوستی با نا محرم نوعی زنا است

در حدیث پیامبر صلی الله علیه و سلم آمده است که فرمودند

“کتب علی ابن آدم نصیبه من الزنا مدرک ذلک لا محاله: العینان زناهما النظر، والأذنان زناهما الاستماع، واللسان زناه الکلام، والید زناها البطش، والرجل زناها الخطا، والقلب یهوی و یتمنی، ویصدق ذلک الفرج أو یکذبه” (روایت بخاری و مسلم)

” بر بنی آدم نصیبش از زنا نوشته شده است که ناچارا به آن میرسد: چشمان زنایش نگاه است، و گوشها زنایش شنیدن است، و زبان زنایش گفتن است، و دست زنایش زدن است، و پا زنایش گام برداشتن است، و قلب هوس و تمنی میکند، و شرمگاه این همه را تصدیق و یا تکذیب میکند “

بنابراین نگاه نامحرم و سخن گفتن با محبت و دوستی با نامحرم نوعی زنا بشمار میرود، هر چند گناهش مانند جماع کردن با نامحرم نیست اما حرام است .

اگر به افراد چتی گفته شود شما صد هزار تومان در راه خدا انفاق کنید، حاضر نخواهند شد، اما همین افراد گوشی هایی با بیش از یک میلیون تومانی فقط جهت چت کردن تهیه می کنند ، مسلم است جایی که خدا و اخلاص باشد انفاق سخت است و جائی که هوس و شیطان باشد ده برابرش را هم انفاق می کنند ، و بد تر از این ، روزانه گوشی به دست آماده ارسال پیامک هستند .

یک مسلمان از نعمت حیات و سلامتی باید استفاده مفید بکند تا در دنیا و آخرت خوشبخت گردد ومایه حسرت نشود.

در سنن ترمذی از أبی برزه‌ أسلمی رضی الله عنه روایت شده‌ که‌ ‎پیامبر الله صلی الله علیه وسلم فرمود:  «لا تزول قدما عبد یوم القیامه، حتى یسأل عن عمره فیم أفناه، وعن علمه فیم فعل، وعن ماله من أین اکتسبه وفیم أنفقه؟ وعن جسمه فیم أبلاه؟» جامع الاصول (۱۰/۴۳۶) وشماره آن: ۷۹۶۹‏.

(در روز قیامت هیچ کس نمی‌تواند قدم بردارد تا اینکه‌ در مورد چهار چیز از او سؤال نشود:

۱- عمرش را در چه‌ چیزی صرف نمود.

۲- مقطع جوانی را با چه‌ چیزی بسر برد.

۳- تا کجا به‌ علم و دانشش عمل کرد.

۴- مال و ثروتش را از چه‌ راهی کسب کرد و در چه‌ چیزی خرج نمود).

باز در سنن ترمذی از عبدالله‌ بن مسعود رضی الله عنه روایت شده‌ که‌ رسول ‎خدا الله صلی الله علیه وسلم فرمودند: «لا تزول قدم ابن آدم یوم القیامه من عند ربه، حتى یسأل عن خمس: عن عمره فیم أفناه؟ وعن شبابه فیم أبلاه؟ وعن ماله من أین اکتسبه، وفیم أنفقه، وماذا عمل فیما علم».

(در روز قیامت هیچ کس نمی‌تواند در حضور پروردگار قدم بردارد تا اینکه‌ در مورد پنج چیز از او سؤال نشود:

۱- عمرش را در چه‌ چیز صرف نمود.

۲- مقطع جوانی را با چه‌ چیزی بسر برد.

۳- مال و ثروتش را از چه‌ راهی کسب کرد.

۴- مال و ثروتش را در چه‌ چیزی خرج نمود.

۵- تا کجا به‌ علم و دانشش عمل کرد).

الله تعالی می فرماید: «وَوُضِعَ الْکِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِینَ مُشْفِقِینَ مِمَّا فِیهِ وَیَقُولُونَ یَا وَیْلَتَنَا مَالِ هَذَا الْکِتَابِ لَا یُغَادِرُ صَغِیرَهً وَلَا کَبِیرَهً إِلَّا أَحْصَاهَا» (کهف ۴۹)
یعنی: و کتاب [کتابى که نامه اعمال همه انسانهاست‏] در آن جا گذارده مى‏شود، پس گنهکاران را مى‏بینى که از آنچه در آن است، ترسان و هراسانند؛ و مى‏گویند: «اى واى بر ما! این چه کتابى است که هیچ عمل کوچک و بزرگى را فرونگذاشته مگر اینکه آن را به شمار آورده است؟!

توصیه شریعت پرهیز کردن از گناهان صغیره است

در صورتیکه شخص بر انجام گناه صغیره اصرار ورزد و آنرا تکرار نماید، تبدیل به کبیره می شود .

چنانکه عبدالله بن عباس رضی الله عنه در تفسیر آیه ی « إن تجتنبوا کبائر ما تنهون عنه» (نساء ۳۱) می گوید:«لا صغیره مع اصرار و لا کبیره مع استغفار» بیهقی درالشعب (۷۲۶۸). 
یعنی:هیچ گناه صغیره ای با اصرار و هیچ گناه کبیره ای با استغفار باقی نمی ماند.)
یعنی اینکه گناه صغیره با تکرار و ارتکاب مداوم به گناه کبیره تبدیل می شود و گناه کبیره با توبه و استغفار بخشوده می شود.

پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرمایند: «ایاکم و محقرات الذنوب فانهن یجتمعن علی الرجل حتی یهلکنّه» « از گناهان کوچک بپرهیزید زیرا آنها بر شخص جمع می شوند و او را هلاک می کنند» مسند امام احمد

رسول الله صلی الله علیه وسلم از کوچک شمردن گناهان برحذر داشته و می فرمایند: 
«إیاکم و محقرات الذنوب کمثل قوم ببطن وادٍ فجاء ذا بعود و جاء ذا بعود حتی حملوا ما انضجوا به خبزهم و ان محقرات الذنوب متی یؤخذ بها صاحبها تهلکه» (رواه الطبرانی ۱۰/۱۹۰)

از گناهان کوچک بپرهیزید مثال گناهان کوچک مانند گروهی است که در دره ای فرود آیند، این یکی چوبی آورد و آن یکی چوبی آورد و آن قدر هیزم بیاورن که با مجموع آن نان خود را بپزند. گناهان حقیر نیز وقتی از مرتکب آن باز خواست کنند مایه 



ن : مهران ارزانی
ت : جمعه 7 آذر 1393
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
..... یکشنبه 17 خرداد 1394 03:50 ق.ظ
سلام...خواستم بگم که من چت میکنم اما هیچ منظور بدی ندارم و نه در نمازم و نه در واجباتم کوتاهی میکنم بدون هیچ قصدی فقط محض خنده و شوخی...این باز هم حرامه؟؟!
مهران ارزانی پاسخ داد:
از مراجع تقلیدتون بپرسین
علی شنبه 26 اردیبهشت 1394 01:52 ب.ظ
پاسخش منو نابود کرد
معلم سه شنبه 11 آذر 1393 08:00 ق.ظ
سلام
دوست دارم در نظرسنجی شمیم شرکت کنین.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
جشنواره وبلاگنویسی